رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تشریح کرد:

افتتاح و بهره‌برداری از 40پروژه بخش سلامت با حضور رئیس‌جمهور در هرمزگان



رئیس‌جمهور در دور دوم سفر خود  به استان هرمزگان 2 بیمارستان را افتتاح خواهد کرد. در این سفر 38  پروژه بهداشتی و درمانی دیگر نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش صبح ساحل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این زمینه در نشست با خبرنگاران این طرح‌ها و پروژه‌ها را تشریح کرد و گفت: در سفر دور نخست رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه بهداشتی و درمانی مصوب شد که تاکنون هشت هزار و ۱۷۰ میلیارد آن تخصیص‌یافته که معادل حدود ۸۳ درصد کل این اعتبار بوده است.

دکتر غلامعلی جاودان بابیان اینکه بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس و بیمارستان فارابی بستک هم‌اکنون تکمیل‌شده و آماده افتتاح در سفر رئیس‌جمهور به استان است اظهار داشت: بیمارستان فوق تخصصی ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس که عملیات اجرایی مجدد آن از سال ۱۴۰۰ با مشارکت شرکت پالایش نفت این شهرستان آغازشده بود، با هزینه پنج هزار میلیارد ریال آماده افتتاح است. وی یادآور شد: ساختمان و امکانات بیمارستان قدیمی کودکان بندرعباس که حتی مراجعه‌کنندگان زیادی از جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان دارد، جوابگوی نیاز مردم هرمزگان نیست به همین دلیل تصمیم بر احداث ساختمان جدید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در مرکز این استان گرفته شد.

دکتر جاودان در خصوص بیمارستان ۷۸ تختخوابی فارابی بستک با هزینه ساخت یک هزار میلیارد ریال  گفت که  عملیات اجرایی آن با مشارکت خیران از سال ۹۷ آغاز شد، هم‌اکنون در حال خدمات‌دهی به بیماران بوده و درسفررییس جمهور به استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.وی یکی دیگر از پروژه‌های افتتاحی مرکز جامع سلامت جزیره هرمز با هزینه ساخت سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابیان اینکه  بسته پیشنهادی پروژه‌های بهداشتی و درمانی هرمزگان برای سفر رئیس‌جمهور به استان آماده است، به اختصاص اورژانس هوایی اشاره‌ای داشت و گفت: استان هرمزگان تنها استانی است که 14 جزیره را تحت پوشش دارد ، بنابراین مشکلات عدیده‌ای در تردد وجود دارد و برخلاف سایر استان‌ها نیاز است که خدمت‌رسانی هوایی و دریایی داشته باشیم.

دکتر جاودان ادامه داد: اورژانس هوایی شرق هرمزگان به مرکزیت جاسک نیز در حال انعقاد قرار است که مجوزهای لازم اخذشده و امیدواریم در سفر رئیس‌جمهور به استان مصوب و تأمین اعتبار شود.وی در رابطه با وعده اختصاص هواپیمای بال ثابت اورژانس به استان گفت: هواپیمای بال ثابت اورژانس نیز که رئیس سازمان اورژانس کشور در سفر اخیر به هرمزگان با توجه به وجود جزایر و گستردگی استان هرمزگان برای جنوب کشور قول مساعد داد که امیدواریم در سفر رئیس‌جمهور به استان مجوزهای لازم را دریافت کنیم.وی افزود: هم‌اکنون استان دارای 90 پایگاه فعال اورژانس با 90 آمبولانس است،11 دستگاه آمبولانس بازسازی‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به دانشکده دندانپزشکی بندرعباس گریزی زد و تصریح کرد:دانشکده دندانپزشکی بندرعباس در مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز که عملیات ساخت آن از سال ۱۴۰۱ با زیربنای ۱۳ هزار و ۶۰۰مترمربع آغازشده است ، هم‌اکنون دارای بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. دکتر جاودان این دانشکده را  یکی از پروژه‌های مهم بهداشتی و درمانی دانست و اظهار امیدواری کرد که  با تأمین اعتبار حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال  در سفر پیش روی رئیس‌جمهور به استان،در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد.دکتر جاودان به کلنگ زنی پنج پروژه آموزشی شامل ساختمان دو دانشگاه در شرق و غرب استان در سفر رئیس‌جمهور اشاره‌ای داشت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها