مدیرکل شیلات هرمزگان:

جاسک ۶۶۰ شناور صیادی دارد



مدیرکل شیلات هرمزگان از فعالیت بالغ بر ۶۶۰ فروند شناور صیادی در شهرستان جاسک خبر داد تصریح کرد: این شهرستان به بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر صیاد خدمات دهی می کند که صید سالانه آن به حدود ۵۰ هزار تن می رسد.

 

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل شیلات هرمزگان از بررسی مسائل صید و صیادی شهرستان جاسک با حضور فرماندار شهرستان جاسک، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، فرمانده دریابانی شهرستان جاسک،مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان، جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان و رئیس شیلات شهرستان جاسک خبر داد.

 مسعود بارانی با اشاره به سفر پر خیر رئیس محترم جمهور به استان ، احداث و استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در سواحل مکران، ایجاد مراکز بازسازی ذخایر آبزیان در استان، توسعه و ایجاد زیرساخت های پرورش میگو و همچنین ساماندهی شناور های صیادی را از اهم دست آوردهای این سفر خواند و بر تسریع در انجام پروژه های شیلاتی تاکید کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان فعالیت بالغ بر ۶۶۰ فروند شناور صیادی در این شهرستان تصریح کرد: این شهرستان به بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر صیاد خدمات دهی می کند که صید سالانه آن به حدود ۵۰ هزار تن می رسد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان سه بندر صیادی گوگسر، کوه مبارک و خور جاسک  به صیادان خدمات می‌دهند افزود: علاوه بر این بنادر صیادی ، ۱۰ مرکز تخلیه صید و پنج موج شکن مردمی در این شهرستان به صیادان خدمات رسانی می کنند.

بارانی با تاکید بر اهمیت صید اصولی، پایدار و مسئولانه از حفاظت منابع آبزیان شیلات به عنوان یک رکن اساسی صید و صیادی یاد کرد و گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین استانداری و تبع آن فرمانداری ها،  شیلات، یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات کشور و استان،نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه قضایی به وجود آمده است که تقویت و تداوم آن بی شک اتفاقات خوبی برای صیانت از صید و صیادی و ذخایر آبزیان رقم خواهد زد.

مدیرکل شیلات هرمزگان صید اصولی و پایدار و همچنین پرهیز از صید به روش های مخرب و غیر اصولی محور اصلی کاهش فشار بر ذخایر آبزیان خواند و اظهار کرد: در این بین مشارکت جامعه صیادی در این مهم نقش اساسی و تعین کننده ای دارد.

همچنین فرماندار شهرستان جاسک در این نشست ضمن تشکر از اقدامات اخیر شیلات هرمزگان در ارائه خدمات به جامعه صیادی گفت:امید است با توجه به حساسیت های زیادی که در بحث صید اصولی و پایدار وجود دارد شاهد زمینه سازی این مهم باشیم.

مهرانی با بیان اینکه شهرستان جاسک ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب شیلاتی دارد تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار سال حداکثر استفاده از ظرفیت های شیلاتی استان را با جذب سرمایه گذار توانمند و بومی، حمایت از صید اصولی و پایدار و ارتقای تولیدات شیلاتی نمائیم.

در ادامه فرمانده دریابانی شهرستان جاسک نیز از آمادگی نیروهای دریابانی این شهرستان برای همکاری در صیانت از ذخائر آبزیان خبر داد.

وی افزود شهرستان جاسک در در تعامل بین صیادان و اداره کل شیلات هرمزگان بسیار خوب عمل کرده است گفت: امید داریم با توجه به شرایط و تعاملات موجود شاهد رخ داده‌ای خوب و رضایت  بیش از پیش جامعه صیادی در این شهرستان باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها