یک مقام مسئول در افغانستان:

به دنبال افزایش فعالیت های تجاری خود از طریق بندرعباس و چابهار هستیم



سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان گفت، افغانستان به دنبال افزایش فعالیت های تجاری خود با کشورهای مختلف جهان از طریق خاک ایران و بنادر چابهار و بندرعباس است.

    

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان  گفت: در سال گذشته میلادی ارزش حجم تجارت افغانستان با جمهوری اسلامی ایران، به ارزش یک میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار رسیدکه از این میزان، ۲۹ میلیون دلار سهم صادرات افغانستان به ایران و حدود یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار هم سهم واردات از جمهوری اسلامی ایران بود.

    

جواد آخوندزاده افزود: اکثر اقلام عمده صادراتی ما به ایران پنبه، شمش سُرب، کنجد، نخ و منسوجات، کشمش و برخی حبوبات بوده‌اند و همچنین اقلام وارداتی ما از ایران، شامل، گازوئیل، بنزین، گاز مایع، سیمان، برق، برخی محصولات کشاورزی و دیگر مواد خام صنعتی بود.

    

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان اظهار داشت: در سال گذشته میلادی روی راه‌ ها و روش های جدید برای افزایش مبادلات تجاری که نیازمندی افغانستان را بر طرف کند، کار کردیم و توانستیم از طریق بندرهای چابهار و بندرعباس جمهوری اسلامی ایران تجارت خویش را افزایش دهیم.

    

آخوندزاده تاکید کرد: ما تلاش داریم تا بیشترین فعالیت های تجارتی ما از طریق بندرعباس و چابهار با دیگر کشورهای مختلف افزایش یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها