مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

فردا، آغاز پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب هرمزگان در بندرعباس



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب هرمزگان از یکم تا هفتم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی بندرعباس برگزار خواهد شد. 

علیرضا درویش نژاد افزود: این نمایشگاه 350 امین نمایشگاه استانی کتاب کل کشور است، اولین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان در سال 72 آغاز به کار کرد؛در این نمایشگاه 475 غرفه با 600 ناشر و نمایندگی مطرح کشوری از جمله؛ نی، قطره و چشمه حضور داردند که در بخش ناشران مستمر 375، نمایندگی ١٧٢ و بین‌المللی 114 ناشر در نمایشگاه حاضراند. سعی بر آن بود که ناشران نامی حضور مستقل‌تری داشته باشند و ازاین‌رو 327 ناشر مستقل، 192 نمایندگی و 14 ناشر بین‌الملل حضور دارند.درویش نژاد با اشاره به اختصاص 25 غرفه در بخش رسانه‌های دیجیتال، ادامه داد: عناوین ناشرین داخلی 86 هزار و 221 داخلی و 12 هزار 315 عنوان بین‌الملل داریم که در کنار آن به ناشرین استانی هم توجه ویژه‌ای شده است. ساعت کاری صبح از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 16 تا 21 است. 

وی با بیان اینکه به بخش کودک و نوجوان توجه ویژه شده و 70 غرفه به این بخش اختصاص یافته است، به اختصاص 17 غرفه به نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: 650 میلیون تومان به بخش یارانه‌ای اختصاص یافته است که خریداران با 30 درصد تخفیف روبه‌رو خواهند شد که 20 درصد سهم اداره کل فرهنگ و ارشاد و 10 درصد به ناشرین اختصاص دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه 15 ناشر در هرمزگان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: 6 ناشر استانی شامل اندیشه استاد، جیبل، پاپیروس، سومیتا، زبانکده پردیس و دانشگاه هرمزگان در نمایشگاه کتاب امسال حضور دارند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از مطالبات مردم است همچنین بخش جنبی نمایشگاه  نیز به اندازه بخش اصلی حائز اهمیت است شب‌های شهرستانی، رونمایی از کتاب‌ها، تجلیل از مؤلفین استانی، موسیقی محلی، قصه‌گویی، غرفه مد و لباس محلی، نمایشگاه و آثار خوشنویسان، ایستگاه نقاشی کودکان، باشگاه کتاب‌خوانی کودکان و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان از مهم‌ترین بخش‌های جنبی نمایشگاه کتاب هرمزگان است.

درویش نژاد با بیان اینکه بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب در سال گذشته به 400 هزار نفر رسید، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 730 میلیون تومان فروش داشتیم که پیش‌بینی امسال نمایشگاه کتاب بیش از دو میلیارد تومان است. مردم در سال‌های گذشته انس بیشتری با کتاب گرفته و به‌نوعی آشتی مجددی بین مردم و کتاب شکل گرفته است.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد: سرانه مطالعه در کشور بد و در استان هرمزگان بسیار بدتر و به سه دقیقه شامل خواندن کتب و روزنامه‌ها و به‌طور کامل فضای حقیقی است.

وی با بیان اینکه مطالعه در حوزه فضای مجازی به دنیای واقعی در کشور و استان به یک ساعت نمی‌رسد، تصریح کرد: اکنون گروه‌ها در شبکه‌های پیام‌رسان ازدیاد پیدا کرده و سبب شده که تمامی گروه‌ها مطالب یکسان و افراد بدون مطالعه تنها از کنار مطالب به‌راحتی عبور کنند.

علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه مخالفیم نمایشگاه کتاب در حاشیه‌اش بازار دیگری درست شود، اظهار کرد: اما خانواده‌ای که برای خرید کتاب آمده است و همچنینی هزینه نگهداری ساختار فیزیکی نمایشگاه سبب می‌شود تا یکسری ضروریات مردم همچون تنقلات جهت زنگ تفریح برای بازدیدکنندگان ایجاد شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها