رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

بیش از 9 هزار نفر بدهکار ممنوع الخروج شدند



صبح ساحل ، حوادث - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه رشد فزاینده طلاق نیز متوقف شده است، گفت: بر اساس آمار رشد 6 درصدی طلاق به یک درصد رسیده است. 

به گزارش فارس،احمد تویسرکانی اظهار کرد: امروز در خصوص خدمات بیش از ٧ هزار دفترخانه اسناد رسمی در سراسر کشور شاهد تحولات زیادی هستیم و بخش زیادی از بروکراسی در این زمینه حذف شده است.وی افزود: در صدور اسناد مالکیت رشد ٢١ درصدی و در حوزه خدمات دفاتر اسناد رسمی هم ١٩ درصد افزایش داشته ایم.رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: یکی از مسایل امیدوار کننده که در گذشته باعث نگرانی بود روند کاهشی وقایع ازدواج بود. در دوماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 6 درصدی واقعه ازدواج را داشتیم.وی  با بیان اینکه رشد فزاینده طلاق نیز متوقف شده است، گفت: بر اساس آمار رشد 6 درصدی طلاق به یک درصد رسیده است.

تویسرکانی با اشاره به آمار بانک جهانی در سال 1313 و رتبه کل کشور که 145بوده است،گفت: در سال 2016رتبه ایران در بین 190 کشور به 118 رسید.وی افزود: در سال 2017رتبه ایران 120 و رتبه مربوط به ثبت مالکیت 86بود.رتبه فعلی ایران 124 در بین 189کشور است. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از هم ردیف بودن ایران با کشورهای پیشرفته در این رابطه خبر داد.

وی با اشاره به تعداد ممنوع الخروجی های ناشی از بدهکاری گفت: در سال  95 مجموع افرادی که در رابطه با بدهکاری ممنوع الخروج شدند٢١ هزار و 525 نفر بود که از این تعداد١١ هزار و 875 نفر در سال 96 بدهی شان وصول شده ورفع ممنوع الخروجی شده اند.تویسرکانی تصریح کرد: همچنین در سال 96 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موقق شد 64 هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی را وصول کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها