وزارت بهداشت از ظرفیت ۱۳هزار داروخانه کشور در مبارزه با کرونا استفاده کند



عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به ظرفت انجمن‌های گروه پزشکی، از وزارت بهداشت خواست که از ظرفیت این انجمن ها در مبارزه با کرونا استفاده کند.

به گزارش صبح ساحل، رهبر مژده‌ای آذر ضمن انتقاد از آنچه که "بی‌توجهی وزارت بهداشت نسبت به ظرفیتهای انجمن‌های تخصصی" خواند، گفت: متاسفانه در قضیه کرونا شاهد هستیم که انجمن‌ها و اتحادیه‌های تخصصی در جریان برخی تصمیم‌گیری ها قرار ندارند و دولت یک تنه کارها را پیش می‌برد مثال مشخص آن، توقف توزیع ماسک در داروخانه‌ها بود که تصمیمی شتابزده و نادرست بود و در این باره با انجمن داروسازان همفکری صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه دولت باید با تکیه بر پتانسیل انجمن‌ها، از همه ظرفیت‌های کشور بهره برداری کند، تصریح کرد: همچنین باید اجازه دهد متخصصانی که سال‌ها در یک حوزه  فعالیت کرده‌اند و تجربه اندوخته‌اند، دانسته‌های تخصصی خود را مورد بهره برداری قرار دهند و از تصمیمات شتابزده خودداری کند.

 مژدهی آذر با اشاره به اینکه همه گروه‌های پزشکی و داروسازی به فراخوار تخصص خود درحال فعالیت هستند، اظهار کرد: آنها در این‌میان در خط مقدم توجیه و اطلاع رسانی مردم در خصوص پیشگیری از کرونا هستند و همین موضوع آن‌ها را در معرض ابتلا قرار داده است؛ ولی با این شرایط، فداکارانه در خدمت مردم هستند.

وی افزود: در بحث توزیع ماسک و الکل، ناگهان دولت وارد عمل شد و دست داروخانه‌ها را خالی کرد؛ این درحالی است که مردم از داروسازان و داروخانه ها توقع تامین این اقلام را داشتند و این موضوع موجب سرگردانی و بلاتکلیفی مردم شد.

این عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در خاتمه گفت: وجود ۱۳ هزار داروخانه در سراسر کشور، یک پتانسیل عظیم علمی و اجرایی فراهم کرده که در مواجهه مستقیم با مردم است و به مانند یک‌ شبکه توزیع مویرگی می‌تواند اقلام، خدمات و اطلاعات را به صورت کاملا ایمن و قابل اعتماد در اختیار مردم قرار دهد.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها