اشتغال آسان رویای جوانان امروزی!



تعدادی از هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ و جوانان آتش به اختیار جهت فرهنگ سازی در حوزه اشتغال مسائل و مشکلات پیش رو و پیشنهادات خود را در زمینه اشتغال جوانان ارائه کردند.

 

به گزارش خبرنگار صبح ساحل از حاجی آباد، صبح امروز جلسه ای با محوریت اشتغال جوانان، با حضور سعید نیکوئی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حاجی آباد در حالی برگزار شد که جوانان جویای کار به بیان مشکلات و معضلات پیش روی خود در حوزه اشتغال پرداختند و خواسته های خود را بیان کردند.
سعید نیکوئی در خصوص اشتغال جوانان گفت: با توجه به اینکه شهرستان حاجی آباد به عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می شود و نیاز نیروی کار در این زمینه بسیار احساس می شود، متاسفانه افراد جویای کار تمایل زیادی به اشتغال در این حرفه را ندارند تا جایی که مجبوریم نیروی مورد نیاز را از شهرستان ها و استان های مجاور تامین کنیم. رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه تاکید کرد جوانان باید رویای پشت میز نشینی را از سر بیرون کنند چون در حال حاضر ظرفیت شغلی ادارات جوابگوی این حجم از بیکاری جوانان نیست و جوانان باید به دنبال یادگیری مهارت و تخصص کارهای فنی رفته و کارآفرینی کنند. این مقام مسئول در خصوص مهارت آموزی افراد نیز افزود در برخی رشته ها در سطح شهرستان نیاز سنجی انجام شده و  در قالب تفاهم نامه ای که با اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان منعقد شده قرار بر این شد  آموزش مهارت ها به صورت رایگان انجام گیرد و به آنها گواهی مهارت فنی و حرفه ای اعطا گردد.
نیکوئی افزود تسهیلات خوداشتغالی خوبی در اختیار کارگروه اشتغال شهرستان قرار دارد و هرکسی که قصد فعالیت در حرفه ای را دارد می تواند با ارائه مجوز های قانونی مرتبط با حرفه خود از این تسهیلات استفاده کند.
در ادامه قاسم زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حاجی آباد از فرهنگ کار و حقوق شهروندی سخنانی را بیان کرد و افزود: متاسفانه فرهنگ اشتغال در بین جوانان امروزی به خوبی تعریف نشده است و جوانان به دنبال کار های راحت و آسان هستند در صورتی که این یک فرهنگ غلط و اشتباه ست و جوانان باید این باور را از ذهن خود بیرون کنند. قاسم زاده در ادامه بیان داشت: فرهنگ اشتغال باید از پایه درست شود و در مدارس دانش آموزان بیاموزند که در آینده به کارآفرینی باندیشند نه به شغل های اداری و مشاغل پشت میزی. اگر از همان ابتدا این فرهنگ نهادینه شود مشکل اشتغال جوانان تا حدودی مرتفع می گردد چرا که حداقل در شهرستان حاجی آباد زمینه اشتغال فراهم می باشد اما بعضا با سلیقه شغلی جوانان جویای کار هم خوانی ندارد.
در پایان از پیگیری ها و خدمات فرماندار حاجی آباد در زمینه اشتغال تشکر و قدر دانی بعمل آمد چرا که امید است که با راه اندازی معدن دولومیت سرچاهان و کارخانه فرآوری سنگ آهن تنگ زاغ بخش زیادی از مشکل اشتغال در زمینه صنعت حل می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها