رییس اتاق بازرگانی هرمزگان: 

خواهان فعالیت دوباره دفتر تجاری عمان در بندرعباس هستیم



رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه احیای دفتر تجاری عمان در بندرعباس تاثیر مهمی در مراودات تجاری ما با این کشور خواهد داشت، گفت: خواهان فعالیت دوباره این دفتر در بندرعباس هستیم.
 
به گزارش صبح ساحل، محمدرضا صفا در دیدار با (ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی) سفیر عمان در تهران که با حضور همتی استاندار هرمزگان و  شعبان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس  همراه بود، اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان هرمزگان با بیش از یک قرن و نیم فعالیت یکی از باقدمت ترین اتاق های بازرگانی در کشور محسوب می شود و تجارت دریا محور جزئی از پیشینه مردم این استان است.
وی افزود: مراودات تجاری بین عمان و استان هرمزگان می تواند با ایجاد زیرساخت ها و ساز و کارهای حمایتی به بالاترین سطح خود برسد که در وحله نخست احیای دوباره دفتر تجاری عمان در بندرعباس امری ضروری به نظر می رسد.
صفا با بیان اینکه اتاق بازرگانی بندرعباس در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان خدمات شایانی را تقدیم جامعه اقتصادی استان کرده است به راه اندازی دفاتر نمایندگی اتاق بازرگانی استان هرمزگان در بندرلنگه، جاسک، میناب و سیریک به دستور استاندار هرمزگان اشاره کرد و افزود: فعالیت این دفتر ها از سال گذشته آغاز شده و می توانند اسناد را تایید نمایند.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی هرمزگان در بحث گسترش مراودات بین المللی حرف های زیادی برای گفتن دارد که راه اندازی میز عمان در اتاق بازرگانی هرمزگان در راستای ارائه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی و دریافت نقطه نظرات آنان تنها بخش کوچکی از عملکرد اتاق بازرگانی در حوزه بین الملل است.
صفا در بخش دیگری از سخنان خود به بحث جعلی بودن برخی از گواهی مبدا ها اشاره کرد و افزود: بدون شک صدور گواهی مبدا جعلی به اعتبار کالاهای ایرانی ضربه مهلکلی می زند که امید است سفیر عمان در تهران تدابیری برای حل این مشکل بیندیشد که تنها گواهی مبداهای هولوگرام دار مورد قبول واقع شود و این در حالی است که اتاق بازرگانی هرمزگان به عنوان دومین اتاق بازرگانی کشور به زنجیره جهانی گواهی مبدا پیوسته و هم اکنون گواهی های صادره از سوی این اتاق همراه با برچسب اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) است.
صفا همچنین در پایان خواهان ارتباط بیشتر اتاق بازرگانی هرمزگان با اتاق مسندم شد و بیان داشت: دنیا با ظرفیت های تجاری و گردشگری استان هرمزگان به خوبی آشناست و بدون شک ارتباط تجاری عمان و استان هرمزگان باید به نقطه قابل قبولی برسد و جایگاه محصولات استان هرمزگان در بازاراهای عمان تثبیت شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها