تشریح عملکرد دو ساله اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست با اصحاب رسانه:

رویکرمان در شفافیت،«اتاق شیشه ای» است / ۱۲ کمسیون تخصصی دراتاق شکل گرفته است


نویسنده: سامیه طهورنیان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت:  اتاق بازرگانی هرمزگان در آینده‌ جزء 10 اتاق برتر کشور خواهد شد و این را من قول خواهم داد. 
به گزارش صبح ساحل، نشست مطبوعاتی و رسانه ای اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در سالن اجتماعات هتل هما بندرعباس برگزار شد. این نشست با حضور محمدرضا صفا، رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، پیام رضایی ، دبیرکل اتاق و دیگر کارکنان این سازمان برگزار شد. در این نشست به تشریح عملکرد دو ساله اتاق بازرگانی هرمزگان و پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه پرداخته شد.
محمدرضا صفا، ظهر امروز در نشستی خبری، تشریح عملکرد دوساله ۹۸و۹۹ این سازمان، گفت: شعار اتاق بازرگانی هرمزگان در دوره نهم «اتاق شیشه‌ای» بوده است تا تمام فعالیت‌های خود را به‌صورت شفاف به  مردم هرمزگان نمایش دهد. اتاق بازرگانی امروز، اتاق سابق دیگر نیست و در این راستا از تمام همکارانم قدردان هستم و تشکر می‌کنم.
صفا با اشاره به جایگاه فعلی اتاق بازرگانی هرمزگان، افزود: اتاقی که در گذشته تحویل گرفتیم در بین ۳۴ اتاق کشور در جایگاه ۳۴ بود؛ اما امروز جایگاه اتاق بازرگانی هرمزگان ۱۳ است. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم جزء ۱۰ اتاق برتر کشور باشیم و من این قول را به مردم هرمزگان می‌دهم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه طی ۲ سال اخیر با وجود شیوع ویروس کرونا، رشد ۲۰۰ درصدی در عملکردهای خود داشتیم. وز جمله اقدامات،  ایجاد دفاتر نمایندگی بندرلنگه، میناب،  جاسک و قشم جهت جذب سرمایه‌گذار، صدور گواهی و جلوگیری از جعل اسناد گواهی مبدأ را در این دو سال داشته‌ایم.
رییس اتاق بازرگانی هرمزگان در ادامه افزود: برای فعالان اقتصادی با توجه به حذف کارت بازرگانی، یک گواهی‌نامه معتبر عضویت صادر خواهیم کرد تا نگرانی بازرگانان هرمزگان رفع شود.
صفا تشریح کرد: شورای گفت‌وگو اتاق بازرگانی هرمزگان امروز در رتبه ۱۱ قرار گرفته است. اتاق هرمزگان در گذشته واحد پژوهش نداشته که در این دوره ایجاد شده و در خصوص مسائل مختلف گزارش‌های جامعی را به سمع و نظر فعالین اقتصادی رسانده  است و همچنین مرکز داوری اتاق بازرگانی دارای صلاحیتی اختصاصی برای رسیدگی به اختلافات تجاری و اقتصادی است. خوشبختانه موفق شدیم در این مدت دایره شمول فعالیت‌های مرکز را توسعه دهیم. کارگروهی با هدف توسعه مرکز داوری شکل دادیم و ۱۹ فقره تفاهم‌نامه با اتحادیه‌ها و صنوف مختلف منعقد کردیم.
وی افزود: تعداد ۱۲ کمیسیون تخصصی به عنوان اتاق فکر بخش خصوصی با توجه به نیازهای استان شکل گرفته است. کمیسیون‌ها به عنوان بازوان مشورتی اتاق برای خروج بخش خصوصی از مشکلات عمل می‌کند. با توجه به پتانسیل‌های فراوان در هرمزگان ۹ تشکل در زمینه‌های مختلف اقتصادی ایجاد شده و حمایت‌های قابل‌توجهی نیز در جهت تأمین رفاه تشکل‌های زیرمجموعه انجام شده است.
خبر در حال تکمیل شدن...
  تشریح عملکرد دو ساله در نشست مطبوعاتی و رسانه ای اتاق بازرگانی بندرعباس 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها