دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس:

صدور 467 کارت عضویت/ به دنبال ایجاد دفتر حمل و نقل بین المللی هستیم



دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس، اتاقی شیشه ای است و همواره اعضای هیات رئیسه اتاق در دسترس بوده و پاسخگو به تمامی فعالین اقتصادی هستند.

به گزارش صبح ساحل، «پیام رضایی»، دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: باید افراد به قوانین آگاه باشند و سپس در خصوص موارد سخنان تخصصی ایراد کنند زیرا بدون آگاهی از قانون نمی توان صحبتی ایراد کرد که جامعه را تحت تاثیر قرار داد. وی ادامه داد: تمامی اجراییات اتاق بازرگانی با مصوبات هیات رئیسه اتاق و نمایندگان صورت می گیرد، حتی کمک در بخش کرونا و مدرسه سازی نیز به این شکل صورت گرفته و حتی دستگاه های ذی ربط را در این خصوص مشارکت دادیم.

رضایی با اشاره به اینکه ایجاد تشکل‌ها در اتاق بازرگانی هرمزگان فعالیت مهمی است که اکنون شاهد ایجاد ۹ تشکل در اتاق هستیم و با ماهیت اختصاصی خود از جایگاه بالایی برخوردارند، اظهار کرد: تعامل نزدیک اتاق بازرگانی با دستگاه های اجرایی بسیاری از مشکلات را کاهش داده و اعضای اتاق بازرگانی این موضوع را به طور حتم لمس می کنند. وی با بیان اینکه زمانی که از موضوعی اطلاعی نداریم نباید در آن خصوص صحبت کنیم زیرا سبب ارائه سخنانی اشتباه به جامعه می شود و این بیشتر نشان دهنده اغراض در سخنان برخی افراد است، عنوان کرد: در حوزه بین الملل با کشورهای زیادی از جمله ایتالیا، پرتغال، ترکیه، هند، سنگال، افغاستان، عراق و غیره ارتباط برقرار کردیم و امروز حتی برای کشتی سازی ایزوایکو نیز سفارش ساخت دو کشتی از کشور سنگال دریافت کردیم تا به رونق اقتصادی استان هرمزگان کمک کنیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به اینکه گزارش مالی و هزینه کرد اتاق بازرگانی نیز همگی شفاف و تحت نظارت اتاق بازرگانی ایران است و خود را ملزم به رعایت تمامی قوانین کرده ایم، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس اتاق شیشه ای است و همواره اعضای هیات رئیسه اتاق در دسترس بوده و پاسخگو به تمامی فعالین اقتصادی هستند. وی ادامه داد: وظیفه اتاق بازرگانی ردیابی مشکلات اعضای اتاق است و وقتی به شهرک صنعتی می رویم و این مشکلات را ردیابی می کنیم و با پیگیری هایمان برخی مشکلات برطرف می شود، نشان می دهد خود را ملزم به تحرک تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی در هرمزگان هستیم.

رضایی با بیان اینکه در بحث آموزشی و پژوهشی نیز با اقدامات نوین از صفر تا صد آموزشی وبیناری را به مرحله اجرا رساندیم، اظهار کرد: سامانه بیان مشکلات را در اتاق بازرگانی راه اندازی کردیم تا فعالین اقتصادی مشکلات را مطرح و برای برطرف کردن آن ها اتاق بازرگانی نیز پیگیری‌های لازم را در حد توان انجام می دهد. وی با اشاره به اینکه به دنبال شخصیت دادن به تشکل ها هستیم تا با مجزا شدن و مستقل کردنشان بتوانیم به توانمندسازی آن ها کمک کنیم، عنوان کرد: ۷۸۴ کارت بازرگانی در شرف انجام که ۷۲۹ آن صادر و فعال شده است؛ همچنین کارت عضویت صادر شده ۴۶۷ عدد است.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با بیان اینکه با جدیت به دنبال ایجاد دفتر حمل و نقل بین المللی در هرمزگان هستیم که مجوزهای لازم را گرفتیم و چهارمین اتاق بازرگانی کشور هستیم که بزودی این موضوع عملی می‌شود، تصریح کرد: در بحث های پژوهشی تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های استان هرمزگان برقرار کردیم تا فناوری و تکنولوژی های روز نیز در چرخه اقتصادی استان هرمزگان وارد شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها