جوان رودخانه‌ای بر اثر زنبور گزیدگی جان داد

مرگی به تلخی نیش و حیاتی به شیرینی عسل



مرد 30 ساله رودخانه‌ای بر اثر  زنبورگزیدگی‌ جان خود را از دست داد وجان 3 نفر از بیماران پیوند اعضا را نجات داد. دانیال سپاهی عصر یکشنبه گذشته در حیاط منزلش دچار گزش نیش زنبورعسل شده بود که پس از چند روز بستری در بیمارستان، علیرغم تلاش پزشکان دچار مرگ مغزی و فوت شد. کبد وی به خانم 21 ساله‌ای از همدان، کلیه‌هایش به خانم 34 ساله‌ای از شیراز و آقای 32 ساله‌ای از بندرعباس پیوند زده شد.
 
 نیش مرگ+
عصر عید قربان بود و دانیال نشسته در کنار نخل‌های منزل در روستای زمینان زیارتعلی شهرستان رودان، ناگهان سوزش عجیبی از ناحیه گردن حس کرد. در همان لحظه زنبوری را دید. از شدت درد و بی‌حالی به درون خانه رفت به اعضا خانواده گفت که زنبورعسل  او را نیش‌زده است. خانواده با تصور بر اینکه درد باگذشت دقایقی تسکین می‌یابد او را به مرکز درمانی انتقال ندادند. یک‌ساعتی گذشت حالش بدتر شد. ساعت 19 بود و دانیال به همراه پدر به درمانگاه روستا رفت. کادر درمان آنجا پس از درمان اولیه، بیان داشتند که باید او به بیمارستان رودان منتقل شود.
اسلام سپاهی عموی دانیال در این خصوص گفت: آن روز حادثه، عید بود و من و پدر دانیال برای کاری از منزل خارج‌شده بودیم وقتی برادرم زودتر به منزل رسید دانیال را بدحال دید و به‌سرعت او را به مرکز درمانی انتقال داد. وی ادامه داد: پزشک معالج گفته بود برادرزاده‌ام حالش بهبود می‌یابد و پس از دو روز از بیمارستان ترخیص می‌شود، دانیال در بخش بستری شد و تحت درمان قرار گرفت، کم‌کم وضعیت عمومی و جسمانی وی بهتر شد تا اینکه شب دوم بستری، حالش بدتر و او به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام شد. عموی دانیال بابیان اینکه برادرش پرسنل اتاق عمل بیمارستان است و با شنیدن اهدا عضو پسرش، به این امر مهم رضایت داد افزود: تا رسیدن به بیمارستان، برادرزاده‌ام بی‌هوش بود، 8 روز در بیمارستان بستری شد تا اینکه به ما گفتند وی دچار مرگ مغزی شده است،باورمان نمی‌شد، همه در شوک بودیم. می‌دانستیم که دیگر زنده نخواهد شد اما می‌توانستیم با اهدا اعضای بدنش جان‌های را زنده کنیم.
 
 اهدا عضو
بدن نیمه‌جان دانیال بامداد جمعه 31 تیرماه جاری به اتاق عمل بیمارستان شهید محمدی انتقال یافت و در ساعت یک صبح مورد جراحی قرار گرفت. کبد و کلیه‌های این مرد جوان از بدنش خارج شد... پیکر این جوان عصر جمعه گذشته در زادگاهش، روستای زمینان زیارت علی بخش رودخانه شهرستان رودان دفن شد. از این جان‌آفرین، پسر 7 ساله به نام حمیدرضا به یادگار مانده است.
 
 
نجات‌بخش ۳۰ بیمار نیازمند عضو پیوندی
رئیس اهدا عضو استان هرمزگان با اشاره به از انجام یازده اهدا عضو از ابتدا سال تاکنون گفت: مرد ۳۰ ساله رودانی در تاریخ ۱۹ تیر با کاهش سطح هوشیاری به دنبال زنبور گزیدگی در ناحیه گردن، به بیمارستان امام علی رودان مراجعه و در بدو ورود تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت. دکتر محمود حسین پور افزود: با توجه شرایط بیمار، روز بعد وی جهت ادامه درمان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد، متأسفانه به‌رغم انجام خدمات تخصصی و انجام مشاوره‌های متعدد، عملکرد مغز وی مختل و با انجام معاینات بالین توسط متخصص جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، داخلی و بیهوشی، مرگ مغزی این جان‌آفرین عزیز در تاریخ ۲۹ تیر تائید شد. وی در ادامه افزود: بعد از رضایت خانواده ایثارگر دانیال سپاهی که پدر وی نیز از پرسنل اتاق عمل بوده و با تیم اهدا عضو نیز همکاری داشته است؛ هماهنگی لازم جهت اعزام جراح از مرکز پیوند عضو شیراز انجام و سحرگاه جمعه گذشته کبد و کلیه‌های این جان‌آفرین عزیز طی عمل جراحی برداشته و جهت پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز منتقل شد. حسین پور در تشریح فرآیند پیوند عضو گفت: اعضا برداشته‌شده بعد از انجام تست‌های پاتولوژی، درصورتی‌که جواب تست های مناسب باشد با توجه به سایز عضو، گروه خونی دهنده عضو، شرایط جسمانی گیرنده و… به یکی از بیماران لیست انتظار پیوند زده می‌شود. وی در انتها ضمن تسلیت به خانواده سپاهی و تقدیر از این خانواده خیراندیش به خاطر انجام این کار خداپسندانه گفت: اهدا عضو استان در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابهِ سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته و ایثار ۱۱ خانواده اهداکننده، نجات‌بخش جان بیش از ۳۰ بیمار نیازمند عضو پیوندی بوده است.
 
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها