رییس مجتمع آموزش عالی میناب:

ساختار آموزش در هرمزگان نیازمند تحول است



رییس مجتمع آموزش عالی میناب گفت:‌ ساختار آموزش و پرورش و آموزش عالی در هرمزگان دارای ضعف های اساسی در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری است.

به گزارش صبح ساحل،«عباس مرادی»رییس مجتمع آموزشی عالی میناب افزود: آغاز بکار آموزش عالی در هرمزگان با برنامه‌های توسعه‌ای که در این استان اجرایی شده همخوانی ندارد و هر کدام مسیر خود را بدون توجه به دیگری رفته‌اند.

وی اظهار کرد: چنانچه تاریخچه صنعت و آموزش عالی را با هم مقایسه کنیم به مسیرهای متفاوت این ۲ پی می‌بریم و اگر بخواهیم از مواهب توسعه برای اشتغال بهره‌مند شویم راهی به جز تحول در آموزش عالی پیش رو نداریم.

وی اضافه کرد: وزارت علوم شورایی به عنوان مدیریت آموزش عالی در این استان تشکیل داده است که می‌توان از ظرفیت آن برای این منظور استفاده کرد و توسعه آموزش عالی را به صورت هدفمند و متناسب با توسعه هرمزگان پیش برد و همزمان هم سند توسعه علم و فناوری این استان را اجرایی کرد.

رییس مجتمع آموزش عالی میناب با اشاره به اینکه از اعضای تهیه کننده سند آمایش هرمزگان بوده است، تأکید کرد: اگر قرار است سند آمایش هرمزگان محقق و مشکل‌های استان حل شود و ماموریت‌های ملی هم تحقق یابد بایستی اسنادی همچون سند آمایش هرمزگان و سند علم و فناوری استان به درستی و منطبق بر یکدیگر اجرایی شود، آنگاه در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال قدم‌های جدی برداشته‌ایم و افزایش سرمایه‌گذاری در هرمزگان منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.

مرادی گفت: این واقعیت وجود دارد که افزایش سرمایه‌گذاری در هرمزگان منجر به افزایش بیکاری شده است و اکنون تناسبی بین حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در هرمزگان با میزان اشتغال وجود ندارد.

وی اضافه کرد:‌ چنانچه این میزان سرمایه‌گذاری در هر استان دیگری انجام می‌شد شاید میزان بیکاری آن به شدت کاهش می‌یافت اما نرخ پایین اشتغال، مشکلی است که باید نسبت به حل آن اقدام کرد.

 رییس مجتمع آموزش عالی میناب یادآور شد:‌ هرمزگان به دلیل موقعیت خاص خود عرصه اجرای برنامه‌های کلان ملی بوده و بسیاری از اهداف ملی توسعه در این استان پیگیری می‌شود که دلیل نبود تناسب بین حجم سرمایه‌گذاری انجام شده و میزان اشتغال ایجاد شده در این استان به ‌بی‌توجهی به نیروی انسانی باز می‌گردد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها