چند توصیه به زائران:

پیاده روی خود را بین ساعات ۱۱ صبح تا ۵ عصر به دلیل شدت گرما متوقف کنید



به زائران توصیه می شود که در مسیر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا از آب های بسته بندی استفاده کنند.

  

به گزارش صبح ساحل، یحیی صالح طبری گفت: به زائران توصیه می شود که برای شرکت در پیاده روی اربعین دز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند. در هنگام پیاده روی نیز از لباس راحت و سبک استفاده کنند. در طول مسیر باید به میزان کافی مایعات مصرف کنند.

به گفته وی با توجه به گرمی هوا و افزایش دما در هنگام روز در کشور عراق و مسیر نجف به کربلا به زائران شرکت کننده در مراسم اربعین توصیه می شود که پیاده روی خود را بین ساعات ۱۱ صبح تا ۵ عصر به دلیل شدت گرما متوقف کنند و در موکب ها به استراحت بپردازند.

او افزود: به زائران توصیه می شود که از آب های بسته بندی استفاده کنند و حتی الامکان از چتر یا کلاه لبه دار برای جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید در هنگام پیاده روی استفاده کنند. از مصرف غذاهای پرچرب پرهیز کنند.

او ادامه داد: هنگامی که فردی دچار گرمازدگی شد؛ باید در فضای خنک و در سایه قرار بگیرد؛ اما در مسیر مستقیم باد کولر نباید قرار بگیرد.

او گفت: زائران شرکت کننده در پیاده روی اربعین حتما به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون شست و شو دهند و استفاده از ماسک های فیلتر دار به خصوص در هنگام بروز گرد و غبار را فراموش نکنند. افرادی که مبتلا به بیماری فشار خون نیستند، در هنگام صرف مواد غذایی مقدار کمی نمک به دلیل از دست رفتن نمک بدنشان به هنگام تعریق مصرف کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها