ورود نخستین گروه لاک پشت های پوزه عقابی به سواحل قشم



مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین گروه لاک پشت های پوزه عقابی از طریق آب های آزاد و خلیج فارس به سواحل شیب دراز این جزیره برای تخم گذاری خبر داد و گفت: با ورود این زیستمندان دریایی عملیات حفاظت، تکثیر و رها سازی آنها با مشارکت جامعه محلی در این روستا آغاز شده است.  

  

به گزارش صبح ساحل، سید محمد هاشم داخته روز پنجشنبه  گفت: فرآیند تخم گذاری این لاک پشت ها که تعداد آنها در هر سال بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ قطعه لاک پشت در نوسان است از اول اسفند تا اواخر اردیبهشت به طول می انجامد.

وی افزود: از ۱۰۰ در صد تخم این لاک پشت ها نزدیک به هشتاد درصد تخم ها به بچه لاک پشت تبدیل می شود.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: لاک پشت های پوزه عقابی در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی(IUCN) و جزو گونه های خیلی زیاد در معرض خطر انقراض (Critically Endangeref) ثبت شده اند.

طرح حفاظت، تکثیر و رهاسازی لاک پشت عقابی (Hawksbill sea turtle) در جزیره قشم با مشارکت جامعه محلی روستای شیب دراز در دست اجرا است.

این طرح شامل افزایش آگاهی در زمینه فعالیت حفاظتی، تهیه برنامه گردشگری، اجتماعی، اقتصادی و فعالیت هایی از جمله تهیه لوح فشرده، کتابچه و فیلم های ویدئویی و تکثیر آنها است.

ثبت جزئیات مربوط به لاک پشت های مادر، تخم ها، دوره خروج از تخم (تفریخ) به همراه جزئیات مربوط به دما و رطوبت بخش هایی از این طرح است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها