آمادگی تولید پایدار در پیک تابستان 1402 با انجام به موقع تعمیرات اساسی



هرمزگان با 4575 مگاوات قدرت منصوبه نقش مهمی را در تولید برق کشور ایفا میکند که این جایگاه مدیون فعالیت مستمر کارکنان متخصص این صنعت بوده است.

   

به گزارش صبح ساحل، رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان هرمزگان با بیان جایگاه بالای نیروگاه های بخار بندرعباس و ایسین و هنگام در تولید برق استان، تصریح کرد: نیروگاه بخار بندرعباس دارای 4 واحد بخار و 2 واحد گازی و نیروگاه ایسین دارای 4 واحد گازی و نیروگاه هنگام با 2 واحد گازی راندمان بالا است که این واحدها با هدف تولید پایدار برق برای آماده شدن در فصل تابستان، هر ساله در نیمه دوم سال تحت تعمیرات اساسی قرار میگیرند.

ایشان افزود: در این فصل از تعمیرات، 2 واحد بخار به ظرفیت 320 و یک واحد گازی به ظرفیت 25 مگاوات در نیروگاه بندرعباس، 2 واحد گازی به ظرفیت 162 مگاوات در نیروگاه ایسین تحت تعمیرات اساسی قرار گرفته اند.

وی افزود: ترمیم و تعویض لوله های بویلر، شستشوی لوله های اکونومایزر، تعمیر بدنه لانگستروم ها، تعویض بسکت های لانگستروم، بازدید و سرویس توربین و تعویض لوله های آسیب دیده، بازدیدو سرویس ژنراتور، تعویض پره های ثابت، متحرک چرخ کورتیس، از جمله اقداماتی هستند که در این دوره از تعمیرات طی مدت 120 روز از سوی متخصصان انجام میشود.

گفتنی است; هر ساله با پایان یافتن فصل پیک تابستان و کاهش نیاز مصرف کنندگان به انرژی الکتریکی، واحدهای نیروگاهی برای کسب آمادگی تولید برق، تحت انواع تعمیرات اساسی، بازدید دوره ای و ... قرار میگیرند که امسال نیز فصل تعمیرات در نیروگاه های استان هرمزگان همچون دوره های پیشین با پایان تابستان، از ابتدای مهرماه، آغاز شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها