مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان خبر داد:

حمایت تمام قد بانک کشاورزی هرمزگان از توسعه پایدار و اشتغال زایی در این بخش



مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان از پرداخت  ۴۸۰ فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال  و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به آسیبدیدگان این زلزله هرمزگان خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل، مهدی جهاننجاتی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان در نشستی خبری صبح امروز بیان داشت:   بانک کشاورزی از توسعه پایدار در بخش کشاورزی و همراهی با کشاورزان از تولید، تا برداشت و صادرات محصولات  تماماً حمایت می‌کند.

 

وی افزود: طبق مادهای قانونی تبصره 16 سال 1402 کل کشور، بنا شد بهرهبرداران بخش کشاورزی و شیلات که از حوادث دچار خسارت شده بودند، اصل مبلغ تسهیلات و ۶ درصد جرائم خود را بپردازند و پرداخت سود آن به عهده دولت باشد.

محصولات کشاورزی و آبزیپروری از جمله محصولات زنده هستند که ممکن است با توجه به وضعیت آب و هوایی یا سایر حوادث طبیعی اتفاقاتی برای آنها رخ دهد و از بین برود که در این زمینه، بیمه محصولات کشاورزی یکی از اولویتهای مهم کشاورزان باید باشد و بانک کشاورزی اقدام به آموزش و ترغیب کشاورزان به بیمه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتباری که برای شعب بانک کشاورزی استان در نظر گرفته شده ۱۹۰ میلیارد ریال است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۴۸۰ فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است. با توجه به زلزله سال گذشته بیش از ۷۸۰ فقره تسهیلات به مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به آسیبدیدگان این زلزله پرداخت کردهایم.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان بیان کرد: از محل تسهیلات ازدواج نیز از ابتدای سال تا کنون ۳۴۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۹۰ میلیارد ریال و در بخش کشاورزی هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

جهاننجاتی تصریح کرد: در هفته دولت سال جاری ۴۷۸ طرح به مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال شامل یک واحد زنجیره تولید گوشت شتر مرغ در منطقه سیاهو، دو واحد تکثیر ماهی و میگو، یک سردخانه فرآوری ماهی و میگو، یک واحد پرورش ماهی در قفس و زنجیر کامل تولید خرما و محصولات خرما به بهرهبرداری خواهد رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون در راستای ثبت سفارش برای حواله‌های ارزی ۱۰۲ فقره ثبت سفارش به ارزش ۲۶ میلیون دلار برای ورود محصولات مورد نیاز بخش کشاورزی داشته‌ایم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها