۵۴ هزار هرمزگانی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند



 مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: تاکنون ۵۴ هزار نفر از مشتاقان این استان برای شرکت در همایش میلیونی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

 

به گزارش صبح ساحل، علی اصغر دهقانی افزود: از این شمار، ۳۰ هزار نفر مرد و ۲۴ هزار نفر زن هستند.

وی، نام نویسی در سامانه سماح (samah.haj.ir) را شرط اصلی حضور در راهپیمایی اربعین حسینی دانست و اظهار کرد: زائران اربعین پس از اتمام نام نویسی در سامانه سماح، کارت شناسایی ارایه شده را چاپ و در تمام طول سفر اربعین همراه خود داشته باشند.

مدیر حج و زیارت هرمزگان با اشاره به اینکه بیشترین آمار زائران از مرز شلمچه به کشور عراق اعزام خواهند شد، گفت: اعزام زائران از ۲۷ مردادماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها نیز ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ است.

دهقانی، ارائه خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی و بیمه‌ای و سایر خدمات برای زائران اربعین را مستلزم ثبت‌نام در سامانه سماح عنوان کرد که تاکید می‌شود همه افراد متقاضی شرکت در این مراسم معنوی، با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: بسته‌های مختلفی از سفر در قالب تعهدات بیمه‌ای از ۳۵ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان و ۵۵ هزار تومان تعیین شده است که زائران می‌توانند هریک از این بسته‌ها را انتخاب کنند.‌

 

۴۵ موکب مردمی از هرمزگان در مسیرهای پیاده‌روی اربعین به زائران حسینی خدمات رسانی می‌کنند که از این تعداد ۱۵ موکب در مسیرهای داخلی اعزام زائران همچون بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان، بوشهر، شلمچه و مهران مستقر بوده و ۳۰ موکب نیز در داخل کشور عراق و در مسیرهای پیاده‌روی شهرهای زیارتی نجف اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین برای خدمات رسانی به زائران برپا هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها