اجرای ۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک به مناسبت اربعین حسینی



۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک تهران به مدت ۵ شب و به مناسبت اربعین حسینی در تهران روی صحنه خواهند رفت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، این اجرا به همت انجمن موسیقی ایران در سالن همایش‌های برج میلاد تهران روی صحنه خواهد رفت و عرفان وکیلی رهبری ارکستر را که «شفق» نام دارد، بر عهده خواهد داشت.

عرفان وکیلی از شاگردان نصیر حیدریان و شهرداد روحانی و نوازنده ویلن ۲ ارکستر سمفونیک تهران است که پیش از این هم در سال ۱۴۰۰ و در قالب جشنواره موسیقی فجر، درست زمانی که نصیر حیدریان به بیماری کرونا مبتلا شده بود، این ارکستر را برای اجرای قطعاتی از چایکوفسکی رهبری کرد.

در این کنسرت قرار است، قطعاتی ارکسترال با همراهی گروه کر ارکستر سمفونیک اجرا شود و این در حالی است که شنیده می‌شود ۴۰ نوازنده‌ای که پیش از این توسط بنیاد رودکی از ارکستر اخراج شده بودند، در این اجرا ساز می‌زنند.

 

دستور وزیر فرهنگ برای بازگشت نوازندگان اخراجی

این اجرا  در حالی روی صحنه می‌رود که محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ) روز گذشته دستور فوری بازگشت ۴۰ نوازنده اخراجی را صادر کرد و دستور داد که حقوق از دست رفته این نوازندگان جبران شود.

به نوشته فارس، تیرماه امسال نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران اعلام کردند که ۴۰ نفر از آنها به‌خاطر مشکلاتی که با منوچهر صهبایی (رهبر مهمان ارکستر) داشتند و البته به علت شرکت نکردن در آزمون نوازندگی ارکستر اخراج شده‌اند.

پس از آن بود که مهدی سالم در گفت‌وگویی، اخراج این نوازندگان را نادرست خواند و علت خروج این تعداد از نوازندگان از ارکستر سمفونیک تهران را، شرکت نکردن در آزمون نوازندگی عنوان کرد. اما با ادامه‌دار شدن حواشی، بنیاد رودکی این بار طی بیانیه‌ای اعلام کرده که هیچ نوازنده‌ای اخراج نشده است. این بنیاد می‌گوید این افراد در آزمون شرکت‌ نکرده‌اند و حضور در ارکستر حق پذیرفته‌شدگان آزمون نوازندگی است.

هرچند نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران نیز در گفت‌وگوهایی که داشتند، معتقدند نوازندگان جدید تجربه هم‌نوازی در ارکستر را ندارند و اگر بنا بر فعالیت آنها در ارکستر باشد، باید نواختن در ارکستر از ابتدا به آنها آموزش داده شود.

این نوازندگان از ابتدا اعلام کرده بودند که در حال تلاش برای برقراری جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، جلسه‌ای که در نهایت تشکیل و منجر به بازگشت این نوازندگان شد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها