اهدای عضو جوان ساکن قشم زندگی دوباره بخشید



رییس واحد اهدا عضو استان هرمزگان از انجام یک مورد اهدا عضو در بامداد امروز خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر محمود حسین پور رییس واحد اهدای عضو هرمزگان امروز گفت: مصیب گندمکار ششده، جوان ۳۸ ساله اهل فسا و ساکن جزیره قشم، در تاریخ ۲۵ مهر با مشکل سردرد شدید و ناگهانی، به بیمارستان شهید محمدی مراجعه و در بخش اورژانس این بیمارستان پذیرش و اقدامات تشخیصی از قبیل سی تی اسکن مغز، آزمایشات و مشاوره های تخصصی برای وی انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سی تی اسکن انجام شده؛ این جان آفرین عزیز به دنبال افزایش فشار داخل مغز، دچار آنوریسم عروق مغزی و متعاقب آن پارگی عروق و خوریزی مغز می‌شود و با توجه به وسعت و پیشرفت خونریزی، بیمار در تاریخ ۷ آبانماه توسط پزشک معالج عمل می‌شود اما، شدت آسیب وارده به سلول های مغزی به حدی بوده که حتی بعد از عمل هم، حال بیمار بهبود نیافته و بیمار دچار افت سطح هوشیاری می‌شود.

به رغم اقدامات درمانی انجام شده برای این جان آفرین گرانقدر، مرگ مغزی وی در تاریخ ۱۳ آبان توسط چهار پزشک متخصص جراحی و داخلی مغز و اعصاب، متخصص داخلی و متخصص بیهوشی تایید می‌شود.

دکتر حسین پور در ادامه افزود: با ایثار خانواده گندمکار ششده و رضایت آنها جهت اهدا اعضاء بدن فرزندشان به بیماران نیازمند عضو پبوندی، بامداد امروز، طی هماهنگی انجام شده با مرکز پیوند جنوب کشور، جراح فلوشیت پیوند از شیراز عازم بندرعباس شده و کبد و دو کلیه این جان آفرین عزیز را طی عمل هاروست، برداشته و بعد از هماهنگی انجام شده با اداره اورژانس هوایی بندرعباس و لارستان، اعضاء از بندرعباس با بالگرد اورژانس ۱۱۵ به لارستان و از آنجا نیز با بالگرد به بیمارستان بوعلی شیراز، فرستاده شد.

وی در ادامه گفت: تخصیص عضو پیوندی به افراد لیست انتظار دریافت عضو، با توجه به شرایط متفاوت از قبیل، وخامت حال بیمار، تطابق گروه خونی و سایر فاکتورهای خونی، تطابق اندازه و سایز عضو بین دهنده و گیرنده عضو انجام می‌شود.

حسین پور در انتها ضمن طلب آمرزش برای این جان آفرین عزیز و آرزوی صبری عاجل برای خانواده این مرحوم عزیز، افرود: این ششمین اهدا عضو انجام شده در سال جاریست که با ایثار خانواده این عزیزان، تا کنون جان ۱۸ بیمار که هر روز با مرگ دست و پنجه نرم میکردند؛ نجات یافته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها