اهدای کبد و دو کلیه یک هرمزگانی در بامداد امروز



رئیس واحد اهدای عضو استان هرمزگان از انجام یک مورد اهدا عضو در بامداد امروز خبر داد.

     

به گزارش صبح ساحل، محمود حسین‌پور، امروز (۱۳ آذر ماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کبد و دو کلیه احمد جعفرزاده، جان‌آفرین ۵۴ ساله هرمزگانی، برای پیوند به بیماران نیازمند به عضو پیوندی، در عمل هاروست توسط تیم اعزامی از مرکز پیوند جنوب کشور، برداشت و برای پیوند به بیماران فهرست انتظار، به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز فرستاده شد.

وی بیان کرد: احمد جعفرزاده  ۲۸  آبان‌ ماه به دنبال سکته مغزی توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان صاحب الزمان منتقل شد و با توجه به وخامت حالش، در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفت. با توجه به وسعت خونریزی مغزی و شدت آسیب وارده به سلول‌های مغز، با وجود انجام اقدامات درمانی لازم، این جان‌آفرین ۱۱ آذر ماه مرگ مغزی شد.

رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان ادامه داد: بعد از گرفتن تاییدهای بالینی توسط چهار پزشک تاییدکننده و رضایت خانواده مبنی بر اهدای عضو، هماهنگی لازم برای اعزام تیم جراحی از مرکز پیوند انجام شد و با توجه به بستری بودن این جان‌آفرین در بیمارستان صاحب الزمان، عمل هاروست برای اولین‌بار در این بیمارستان انجام شد.

حسین‌پور ضمن طلب آمرزش برای این جان‌آفرین و تقدیر از خانواده ایثارگر جعفرزاده برای انجام این کار، گفت: این هفتمین اهدای عضو انجام‌شده در سال ۱۴۰۲ در استان هرمزگان بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها