امدادرسانی به ۱۹ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان



مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از خدمات رسانی به ۱۹ هزار سیل زده این استان خبر داد و گفت: امدادرسانی و توزیع اقلام به صورت زمینی و هوایی با قوت در مناطق آسیب دیده ادامه دارد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سیدمحمدمهدی سجادی افزود: بارش‌ها باعث آبگرفتگی در ۱۴ شهرستان استان و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۸ محموله آب و غذا به منطقه شد و به ۴۵۰ روستا امدادرسانی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش امدادگران۲ هزار و ۸۰۰فر اسکان اضطراری پیدا کردند و ۹۱ نفر از سیلاب رهاسازی شده اند.

سجادی افزود: تاکنون ۳۵ "سورتی" پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۰ هزار بسته غذایی بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

وی بیان کرد: با کمک هلال‌احمر استان‌های معین ۱۸ محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان نیروهای هلال‌احمر پنج استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان و بوشهر برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده اند.

سجادی بیان کرد: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست.

وی تاکید کرد: هم اینک هزار و ۴۰۷ نیروی عملیاتی در قالب ۲۸۹ تیم و با استفاده از ۲۲۹ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک های نقدی خود به مردم سیل زده استان را از طریق شماره گیری کد دستوری #١*١١٢* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، واریز کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها