کبد و کلیه های بنیامین براثر مرگ مغزی زندگی بخش بیماران نیازمند شد

ایثاری ماندگار با اهدای اعضای نوجوان 15 ساله



اعضای بدن پسر 15 ساله نودژی پس از مرگ مغزی به دو زن  و یک مرد از بندرعباس و بوشهر پیوند زده شد.


این نوجوان موتورسوار به نام بنیامین آبگون در نودژمنوجان براثر تصادف با خودرو  و آسیب شدید به سر و پا به بیمارستان شهید محمدی  بندرعباس منتقل شد. کادر پزشکی همه تلاش خود را برای نجات وی  انجام دادند اما یک هفته بعد کادر پزشکی  مرگ مغزی را اعلام کردند.ساعت 11یکشنبه گذشته پیکر وی  به اتاق عمل بیمارستان انتقال یافت و سه عضو بدن وی به مرکز پیوند شیراز ارسال شد. او براثر تصادف جان داد و به 3 نفر جان بخشید. کلیه‌های وی به مرد  51 ساله از بندرعباس ،زن  36 ساله  بندرعباس و کبد نیز به زن  44 ساله‌ای از بوشهر اهدا شد.

 
 روز حادثه


عصر 30 مهرماه سال جاری ، پسر نوجوان پس‌ازاینکه  موتورسیکلت را از درون حیاط خانه بیرون آورد به مادرش قول داد زود به خانه برگردد و در خیابان‌های شلوغ تردد نکند وی پس از خداحافظی با دوخواهرش پا بر روی گاز موتورسیکلت گذاشت به‌سوی خیابان حرکت کرد اما خبر نداشت که این دیدار ، آخرین دیدار او با خانواده‌اش است. دقایقی از رفتن او  نگذاشته بود که همسایه‌ها صدای جیغ و گریه‌های مادرش را شنیدند.
پرویز آبگون عموی بنیامین گفت:»برادرزاده‌ام عاشق موتورسیکلت بود ولی پدر و مادرش اجازه خرید و موتورسواری  به او نمی‌دادند و معتقد بودند باید او به سن 18 سالگی برسد و بعد از گرفتن گواهینامه سوار بر موتورسیکلت گردد، اما بنیامین دست‌بردار نبود و بدون اجازه و با اندوخته پس‌اندازش موتورسیکلتی تهیه کرد».

 
 تصادف تلخ


یک ماه دیگر تولدش بود وارد 16 سالگی می‌شد می‌خواست به همه بفهماند بزرگ‌شده است و می‌تواند موتورسوار خوبی باشد.
«برادرم هم  بندرعباس  و هم در نودژ مشغول کار است و آن روز بندرعباس بود و بنیامین در ساعت 17 شنبه هفته گذشته پس از تصادف شدید با خودروی سواری با آمبولانس به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال دادند . وی از ناحیه سر و پا دچار آسیب شده بود «.

 
 اعلام مرگ مغزی


این نوجوان مجروح در ساعت 18 و 30 دقیقه در بیمارستان پذیرش  و بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد .اما جراحات وی عمیق بود و خونریزی مغزی او قطع نمی‌شد تا آنکه یک هفته بعد دچار  مرگ مغزی شد. این مرد 50 ساله ادامه داد:» اصلاً به فکرمان خطور نمی‌کرد که بنیامین را از دست دهیم ، لحظات سختی را گذراندیم تا آنکه کادر پزشکی اعلام کردند کاری از دست آن‌ها برنمی‌آید و او مرگ مغزی شده است، باورمان نمی‌شد ، حتی با یکی از دوستان پزشکمان در تهران مشورت گرفتیم که اگر امیدی به بهبودی بنیامین است او را به تهران منتقل کنیم ولی آن پزشک پس از دیدن آزمایش‌ها و.. نیز سخنان کادر درمان بندرعباس را تائید کرد».

 
 اهدا عضو


باوجود داغ سنگینی که خانواده بنیامین دیده بودند اما به خاطر اینکه اعضای بدن او  توانسته بود نجات‌بخش چندین بیمار باشد از عمق جانشان راضی بودند.
«نمی‌دانستیم  باید چطور با این غم سنگین کنار بیاییم، اما پدر و مادر او اعلام آمادگی کردند  تا اعضای بدن پسرشان را به بیماران نیازمند اهدا کنند خودمان  را جای پدر و مادر دیگری گذاشتیم که دیگر جانی برای عزیزانشان نمانده و منتظر پیوند عضو هستند گفتیم به‌جای اینکه بدن دلبندمان را به خاک بسپاریم آن را به بیماران نیازمند اهدا  کنیم».

 

دومین اهدا عضو در هفته جاری


رییس اهدا عضو استان هرمزگان بااشاره به  دومین اهدا عضو در هفته جاری گفت: بنیامین آبگون، جوان ۱۵ ساله نودژی از توابع شهرستان منوجان در تاریخ ۳۰ مهر بر اثر تصادف دچار ضربه به سر و شکستی پا می‌شود که، با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از نودژ به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل می‌شود.
دکتر محمود حسین پور بیان کرد: به رغم اینکه این جان آفرین بزرگوار به صورت اورژانسی و در همان ساعات اولیه پذیرش، تحت عمل جراحی قرار گرفت، متاسفانه به علت شدت آسیب وارده و گستردگی خونریزی، سطح هوشیاری بنیامین، افت و در تاریخ ۷ آبان مرگ مغزی وی با انجام معاینات لازم از قبل سی تی اسکن مغز و معاینه توسط متخصصین جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، داخلی، بیهوشی و پزشکی قانونی تایید شد.
وی افزود:بعد از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده بزرگوارش مبنی بر اهدا اعضاء بدن به بیماران نیازمند عضو پیوندی، هماهنگی لازم جهت اعزام جراح، از مرکز پیوند شیراز انجام و کبد و کلیه های بنیامین جهت پیوند به بیماران نیازمند برداشت و به مرکز پیوند قطب فارس فرستاده شد.دکتر حسین پور ضمن عرض تسلیت به خانواده ایثارگر آبگون برای این جان آفرین بزرگوار، آرزوی آمرزش کرد.


گفتنی است؛ بنیامین دهم آبان ماه جاری در نودژ به خاک سپرده شد .

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها