کبد و کلیه یک جوان ۳۰ ساله اهل روستای گچین به سه نفر اهدا شد



رییس واحد اهدای عضو هرمزگان از اهدای کبد و کلیه یک جوان ۳۰ ساله هرمزگانی به سه نفر خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر محمود حسین‌پور»، رییس واحد اهدای عضو  هرمزگان گفت: احمد صالحی سودروئی، جوان ۳۰ ساله، اهل روستای گچین و پدر یک فرزند، در تاریخ ۱۸ شهریور به علت تصادف با موتور سیکلت دچار ضربه به سر شده و برای درمان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ضربه وارد شده به سر این جوان، مغز وی دچار خونریزی و در نهایت در تاریخ ۲۶ شهریور مرگ مغزی توسط پزشکان متخصص تایید شد.

رییس واحد اهدا عضو هرمزگان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: بعد از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده ایثارگر صالحی سودروئی برای اهدای اعضا بدن عزیزشان به بیماران نیازمند عضو پیوندی، هماهنگی لازم جهت اعزام جراح از مرکز پیوند جنوب غرب انجام شد.

حسین‌پور بیان کرد: جراح از بیمارستان بوعلی شیراز به بیمارستان شهید محمدی اعزام و کبد و ۲ کلیه این جوان در اتاق عمل این بیمارستان برداشته و برای پیوند به بیماران نیازمند عضو پیوندی، به شیراز منتقل شد.

وی ضمن قدردانی از خانواده صالحی سودروئی برای انجام این کار ارزشمند و خدا پسندانه و طلب آمورزش برای آن مرحوم، افزود: خانواده صالحی سودروئی از خانواده‌های اهل تسنن بوده که همچون سایر همشهریان سنی مذهب، دارای روحی والا هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها